seo çalışması

2008, 2009 Yılında R10.net’te düzenlenen SEO yarışmalarında yazacak bir şeyler bulamayınca Google translateyi kullanıyorduk, neden mi? Türkçe yazıyı ingilizceye çevirip, tekrar Türkçeye çevirdiğimizde yazının kelimeleri, cümlelerin anlamları karışıyordu ve özgün bir metin elimize geçiyordu ve sitelerden “Özgün Makaleleri” yayınlıyorduk, okunacak şeyler değildi ama özgündü… Sanırım Google o zamanlar tam anlamıyla kelimeleri seçemiyordu bu yüzden içerik özgün olduğu için de sıralamalar yükseliyordu yani %100 işe yarayan bir şeydi, özgün olsun ama okunmasın sorun değil… Aradan 5,6 yıl gibi uzun bir zaman geçti, bu geçen zaman içerisinde Google mühendisleri boş mu durdu? Tabi ki hayır. Yaptığı bir çok güncelleme ile inanılmaz derecede iyileştirmeler, yenilikler yaptılar ve ara ara yaptıkları güncellemelerle işe yaramaz bir çok web sitesini cezalandırdılar. Üstteki yazılar ile yapmamanız gereken şeylerden bahsettim, çünkü yapmanız gerekeni bir çok insan anlatıyor. Elinizden geldiği kadar cümleleri tekrar etmemeye özen gösterin, bunun SEO uyumu ile alakası yok fakat sitenizi ziyaret edenler yazıları okuduğunda sıkılırsa yada aynı şeylerin teklandığını fark ederse APTAL olduğunuzu yada okuyan kişileri APTAL yerine koymaya çalıştığınızı düşünür, SEO uyumlu falan düşünmez bu yüzden bir sonraki aramasında ise ziyaret edeceği sitelerden elenmiş bir web sitesi sahibi olabilirsiniz, çünkü sırf ziyaretçi çekebilmek için saçma, sapan şeyler yazan bir çok web sitesi mevcut bunlardan biri sınıfına girmek istemiyorsanız önceliğiniz bu olsun. SEO Uyumlu Makale ve Tanıtım Yazısı Nasıl Olmalı? (Örnek) SEO uyumlu tanıtım yazısında nelere dikkat edilmeli? Yapılması gerekenler de yapılmaması gerekenlerin tersidir yani doğru, düzgün, okunaklı, mantıklı bir şekilde yazınızı yazın yazıyı yazarken hedef anahtar kelimenizi 3,5 kez makale içerisinde geçirebilirsiniz. Sadece yazı ile bırakmayın, bir kaç fotoğraf eklemesi de yapabilirsiniz fotoğrafların isimlerini anahtar kelime yapabilirsiniz (bir anahtar kelime yeter ne bulursanız doldurmayın), alt taglarına da fotoğraf isimlerini ekleyebilirsiniz. Fotoğrafları kendiniz yapamazsınız ama en azından aldığınız fotoğrafları düzenleyerek biraz değişiklikler yapıp özgünlük katabilirsiniz. Fotoğrafa özgünlük olur mu? demeyin, fotoğrafın birebir aynılarını kolay bir şekilde tespit edip, aynısı yoksa bile benzerlerini bulabilen bir arama motoru var karşımızda. Şunları doğru ve düzgün bir şekilde yaptığınızda %100 olumlu sonuçlar alabilirsiniz Seo Uyumlu Makale Yazma ve Tanıtım “Özgünlük > Anlam > Konu ile ilgili fotoğraflar > İçerik uyumu yüksek olan sitelerden alınan bağlantılar yani (Site Dışı Seo)” İçerik uyumluğu aynı olan sayfalardan bağlantı alın: Yazmış olduğunuz Tanıtım yazısı yada makale her ne kadar SEO uyumlu olursa olsun unutulmaması gereken bir şey var, sadece yazdığınız yazı ile sıralama almayacaksınız sadece yazı ile sıralama alınması pek nadir bir şekilde görülür. Hatta bazı web sitelerinden yayınlanan tek bir yazının keyword domainleri geride bıraktığını görebilirsiniz. Burada yapılan işlem başlıkta belirttiğim şekilde gerçekleşiyor yani içerik uyum yüzdesi ne kadar yüksek web sitelerinden, makalenize bağlantı alırsanız sıralamanızın yükselme olasılığı o kadar yüksek olacaktır bu yüzden site dışı SEO çalışması da yapmanız gerekiyor. Web sitenizde tanıtım yazısı ve SEO ile ilgili makaleler varsa bunlar da sırlama almanıza yardımcı olacaktır. Tabi direkt olarak web sitelerinin Footer yada sidebar gibi alanlarından alınan bağlantılar değil, bu bağlantılar sıralama almak istediğiniz anahtar kelimeden bağlantı aldığınız sayfanın ceza almasına neden olur. Sen Yenisin Galiba? Ben tanıtım yazısı ve makale ile ilgili bir kaç yazı yazmıştım, ilk defa tanıtım yazısı ile ilgili yazı yazan bir web sitesiyle aramda doğal olarak sıralama farkı olacaktır çünkü benzer şeyler web sitemde bulunuyor, bu işi daha önce de yapmışım, yapmaya da devam ediyorum doğal olarak buda benim bu konular ile ilgilendiğimi gösteriyor. Daha önce tanıtım yazısı ve makale ile ilgili yazdığım yazılar. Başıkları Google’de aratısanız tam olarak ne demek istediğimi açık ve net bir şekilde uygulanmış olarak görebileceksiniz. Herkes bir şeyler düşünüyor, yazıyor ama sizin işinize gerçekten yarayacak olanlar denenmiş, uygulanmış ve canlı olarak görebileceğiniz örneklerdir. (İlk örnekteki başlığı parçalayabilirsiniz.) Yazdığım makaleyi buraya kadar okutabildiysem ne mutlu bana, bu benim için büyük bir artıdır. Bu yazı ve yukarıdaki 4 örneği incelerseniz SEO uyumlu tanıtım yazısı yada makale her neyse, nasıl olduğunu anlayabilirsiniz. Elimden geldiğince herkesin anlayabileceği bir şekilde kaleme almaya çalıştım, yazarken okuyanları nasıl inandırabilirim diye hiç düşünmedim sadece yazmış olmak içinde yazmadım çünkü canlı olarak gösterebileceğim örneklerim var bu yüzden abartmaya, çeşitli yasaklar yada limitler getirme ihtiyacı duymadım. Genel olarak yazı yazanlara baktığınızda yapmadıkları ne varsa bunları yapın derler, yaptıkları şeyi de yapmayın derler… “Ne yaptığınızı söylüyorsunuz, nede söylediğinizi yapıyorsunuz.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sex kaseti ortaya çıkan ünlüler